Ön Ödeme / Avans Harcama Süreci
Harcama talebinin BAPSİS üzerinden talep edilmesi
Harcama talebi BAPSİS sistemi üzerinden elektronik olarak oluşturulur ve Teknik Şartname ile birlikte 3 ıslak imzalı olarak BAP Birimine teslim edilir.
BAP birimine iletilmesi
Oluşturulan talep BAP birimine otomatik olarak iletilir ve kayıt altına alınır.
Harcama Onayının oluşturulması
Harcama için gerekli onay süreci başlatılır ve onay belgesi oluşturulur.
Hesaba avans/ön ödemenin aktarılması
Belirlenen Mutemet hesabına aktarılır.
Mal/Hizmetin Sağlanması ve faturanın alınması
Yürütücü tarafından takip edilerek kurum ya da kuruluşta harcama yapılır. Faturanın arkasına ‘‘Eksiksiz teslim aldım’’ yazılarak imzalanır.
Kabul Tutanağının Düzenlenmesi
Talep edilen ön ödeme ile hizmet gerçekleştirilmişse Hizmet Alım Kabul Tutanağı, mal alınmışsa Mal Alım Kabul Tutanağı düzenlenir ve onaylanır.
Gerekli İse Taşınır Kaydının Yapılması
Demirbaş ve sarf malzemeler için taşınır kaydı işlemi gerçekleştirilir.
Ön Ödemeden harcanmayan kısmın geri aktarılması
Varsa harcanmayan parayı muhasebe hesabına aktarmalı ve dekont almalıdır.
Fatura ve Eklerinin BAP Birimine Teslim Edilmesi
Arkası imzalanmış fatura, mal/hizmet alım kabul tutanağı, varsa demirbaş kaydı, hesaba yatış ve iade dekontu BAP birimine eksiksiz olarak teslim edilir.
Ön ödeme/ Avansın Mahsubu
Tüm belgeler tamamlandıktan sonra ön ödeme/avansın mahsubu yapılarak süreç tamamlanır.