Ön Ödeme / Avans Harcama Süreci

 

Ön Ödeme / Avans Harcama Süreci

Ön ödeme/avans talebi Kamu Kurum ve Kuruluşları tarafından sağlanacak mal ve hizmet harcamaları için talep edilebilir.
 
1

Harcama talebinin BAPSİS üzerinden talep edilmesi

Harcama talebi BAPSİS sistemi üzerinden elektronik olarak oluşturulur ve Teknik Şartname ile birlikte 3 ıslak imzalı olarak BAP Birimine teslim edilir.

2

BAP birimine iletilmesi

Oluşturulan talep BAP birimine otomatik olarak iletilir ve kayıt altına alınır.

3

Harcama Onayının oluşturulması

Harcama için gerekli onay süreci başlatılır ve onay belgesi oluşturulur.

4

Hesaba avans/ön ödemenin aktarılması

Belirlenen Mutemet hesabına aktarılır.

5

Mal/Hizmetin Sağlanması ve faturanın alınması

Yürütücü tarafından takip edilerek kurum ya da kuruluşta harcama yapılır. Faturanın arkasına ‘‘Eksiksiz teslim aldım’’ yazılarak imzalanır.

6

Kabul Tutanağının Düzenlenmesi

Talep edilen ön ödeme ile hizmet gerçekleştirilmişse Hizmet Alım Kabul Tutanağı, mal alınmışsa Mal Alım Kabul Tutanağı düzenlenir ve onaylanır.

7

Gerekli İse Taşınır Kaydının Yapılması

Demirbaş ve sarf malzemeler için taşınır kaydı işlemi gerçekleştirilir.

8

Ön Ödemeden harcanmayan kısmın geri aktarılması

Varsa harcanmayan parayı muhasebe hesabına aktarmalı ve dekont almalıdır.

9

Fatura ve Eklerinin BAP Birimine Teslim Edilmesi

Arkası imzalanmış fatura, mal/hizmet alım kabul tutanağı, varsa demirbaş kaydı, hesaba yatış ve iade dekontu BAP birimine eksiksiz olarak teslim edilir.

10

Ön ödeme/ Avansın Mahsubu

Tüm belgeler tamamlandıktan sonra ön ödeme/avansın mahsubu yapılarak süreç tamamlanır.

Not: Açılan avansın 45 gün içerisinde kapatılması gereklidir. Kapatılmazsa 6183 sayılı Kanuna göre gecikme zammı oranında faiz uygulanarak ilgililerden tahsil edilir ve özel hesaba yatırılır.
Not: 2025 yılı için avans / ön ödeme üst limiti 123.000,00 TL’dir.
background image