İş Akışı
Avans / Ön Ödeme Talebinin Yapılması
Avans /Ön Ödeme Talep Formu hazırlanarak imzalı bir şekilde oluşturulur.
BAP Birimine İletilmesi
Oluşturulan talep BAP birimine iletilir.
Harcama Onayının Oluşturulması
Harcama için gerekli onay süreci başlatılır ve onay belgesi oluşturulur.
Hesaba Avans / Ön Ödemenin Aktarılması
Belirlenen Mutemet hesabına aktarılır.
Mal / Hizmetin Sağlanması ve Faturanın Alınması
Mutemet tarafından takip edilerek harcama yapılır. Faturanın arkasına "Piyasa Fiyat Araştırması yapılmıştır ve belirtilen taşınır mallar/hizmet, muayene ve kabulü yapılarak tam ve kusursuz teslim alınmıştır." yazılarak imzalanır.
Kabul Tutanağının Düzenlenmesi
Talep edilen ön ödeme ile hizmet gerçekleştirilmişse Hizmet Alım Kabul Tutanağı düzenletilir ve onaylanır.
Talep edilen ön ödeme ile mal alınmışsa Mal Alım Kabul Tutanağı düzenletilir ve onaylanır.
Gerekli İse Taşınır Kaydının Yapılması
Demirbaş için taşınır kaydı işlemi gerçekleştirilir.
Ön Ödemeden Harcanmayan Kısmın (Varsa) Geri Aktarılması
Varsa harcanmayan parayı muhasebe hesabına aktarmalı ve dekont almalıdır.
Fatura ve Eklerinin BAP Birimine Teslim Edilmesi
Arkası imzalanmış fatura, mal / hizmet alım kabul tutanağı, varsa demirbaş kaydı, hesaba yatış ve iade dekontu BAP birimine eksiksiz olarak teslim edilir.
Ön Ödeme / Avansın Mahsubu
Tüm belgeler tamamlandıktan sonra ön ödeme/avansın mahsubu yapılarak süreç tamamlanır.