TÜBİTAK ÖN ÖDEME / AVANS ALIM SÜRECİ

ÖN ÖDEME / AVANS ALIM SÜRECİ

İş Akışı

1

Avans / Ön Ödeme Talebinin Yapılması

Avans /Ön Ödeme Talep Formu hazırlanarak imzalı bir şekilde oluşturulur.

2

BAP Birimine İletilmesi

Oluşturulan talep BAP birimine iletilir.

3

Harcama Onayının Oluşturulması

Harcama için gerekli onay süreci başlatılır ve onay belgesi oluşturulur.

4

Hesaba Avans / Ön Ödemenin Aktarılması

Belirlenen Mutemet hesabına aktarılır.

5

Mal / Hizmetin Sağlanması ve Faturanın Alınması

Mutemet tarafından takip edilerek harcama yapılır. Faturanın arkasına "Piyasa Fiyat Araştırması yapılmıştır ve belirtilen taşınır mallar/hizmet, muayene ve kabulü yapılarak tam ve kusursuz teslim alınmıştır." yazılarak imzalanır.

6

Kabul Tutanağının Düzenlenmesi

Talep edilen ön ödeme ile hizmet gerçekleştirilmişse Hizmet Alım Kabul Tutanağı düzenletilir ve onaylanır.
Talep edilen ön ödeme ile mal alınmışsa Mal Alım Kabul Tutanağı düzenletilir ve onaylanır.

7

Gerekli İse Taşınır Kaydının Yapılması

Demirbaş için taşınır kaydı işlemi gerçekleştirilir.

8

Ön Ödemeden Harcanmayan Kısmın (Varsa) Geri Aktarılması

Varsa harcanmayan parayı muhasebe hesabına aktarmalı ve dekont almalıdır.

9

Fatura ve Eklerinin BAP Birimine Teslim Edilmesi

Arkası imzalanmış fatura, mal / hizmet alım kabul tutanağı, varsa demirbaş kaydı, hesaba yatış ve iade dekontu BAP birimine eksiksiz olarak teslim edilir.

10

Ön Ödeme / Avansın Mahsubu

Tüm belgeler tamamlandıktan sonra ön ödeme/avansın mahsubu yapılarak süreç tamamlanır.

Not: Açılan avansın 45 gün içerisinde kapatılması gereklidir. Kapatılmazsa 6183 sayılı Kanuna göre gecikme zammı oranında faiz uygulanarak ilgililerden tahsil edilir ve özel hesaba yatırılır.
Not: Faturanın tevkifatlı olması durumunda ilgili ayın son gününe kadar ödenmiş olması gerekmektedir.
Not: 2025 yılı için avans / ön ödeme üst limiti yurt içi 200.000,00 TL, yurt dışı 400.000,00 TL’dir.
background image